Výzkumné studie Predikce akademického úspěchu v prvním roce studia medicíny: Dichotomický přístup |
Ve studii byl analyzován vztah mezi výsledkem přijímacího řízení a akademickým výkonem v prvním roce studia medicíny kategorizovaným na úspěšné zakončení a neukončení prvního ročníku. Soubor tvořilo 33 žen a 43 mužů rozdělených na skupinu s průměrným prospěchem 1.0 (17 mužů, 12 žen) a skupinu 26 mužů a 21 žen, kteří studium medicíny v prvním roce neukončili. Diskriminační analýza zařadila na podkladě hodnocení uchazečů během přijímacího řízení do "správné" skupiny 76,3 % jedinců. |
Klíčová slova: studenti medicíny, prospěch, dichotomická klasifikace, diskriminační analýza |
Kožený, Jiří - Tišanská, Lýdie - Höschl, Cyril (1998). Predikce akademického úspěchu v prvním roce studia medicíny: Dichotomický přístup. Československá psychologie, 42(4), 289-296.
| |
|
Abstract not available. |
Keywords: medical students, academic achievement, dichotomic classification, discriminant analysis |
|