Československá psychologie
Husova 4, 110 00 Praha 1, tel. (02) 24 220 979, l. 543
Přehledové studie
Stabilní a proměnlivé faktory nadání: přehled některých determinant ontogeneze mimořádného výkonu
Diagnostika aj intervencia dyslexie je určovaná najmä tým, ako chápeme mechanizmy tejto poruchy a aký koncept poruchy prijímame. U nás stále dominuje tradičný prístup k dyslexii ako prevažne vizuo-percepčnej poruche. Súčasné výskumy (na angličtine aj iných alfabetických jazykoch) poukazujú na lingvistické korene dyslexie. Taktiež sa skúmajú možnosti jej ranej identifikácie už v predškolskom veku, teda skôr ako sa klinicky prejavia jej symptómy. V štúdii sa analyzujú mechanizmy na pozadí dyslexie a jej prediktory.
Klíčová slova: nadání, schopnosti, výkon, záměrné získávání zkušeností, ontogeneze
J. Mudrák, Š. Portešová (2008). Stabilní a proměnlivé faktory nadání: přehled některých determinant ontogeneze mimořádného výkonu. Československá psychologie, 52(1), 32-69.

Abstract not available.
Keywords: giftedness, abilities, achievement, deliberate practice, development